piątek, 17 stycznia 2014

Jak wytyczyć naszą pierwszą mapę? ABC mapowania (3)

Agata Baj 

Pierwszy krok zawsze wydaje się najtrudniejszy. No bo o czym ja mam tę mapę myśli zrobić... Zacznij od rzeczy prostych.


W powyższy schemat wpisz jakieś słowo np. dom oraz pięć skojarzeń, od jednej gałązki następne cztery skojarzenia... i w ten sposób powstał zapis biegu twoich myśli, twoja pierwsza mapa myśli.
Ćwiczenie to jest doskonałe dla dużych jaki i małych, nawet dla tych, którzy jeszcze nie potrafią pisać, bo mogą narysować. A od tych gałęzi kolejne i tak w nieskończoność.

ĆWICZENIE

Narysuj jak minął ci dzień; listę zakupów; poproś malucha by narysował listę prezentów o których marzy. A wszystko w myśl zasady w centrum główna idea (np. mój dzień urodzin) i odchodzące od niej gałązki (prezenty marzeń).

Baw się w kartografię umysłu a sam się przekonasz jako to frajda.

1 komentarz:

  1. Postanowiłam zostawić coś napisać, żebyście wiedzieli, że Was odwiedziłam, a przy okazji zerknijcie, jakiś czas temu napisałam kilka zdań o mapach mentalnych i wrzuciłam prezentację (zrobioną na szybko, bo podczas kursu internetowego) oraz mapę. Wartość merytoryczna mapy słaba, bo robiona na kolanie, w krótkim czasie, ale od czegoś trzeba zacząć;-).
    "Na kursie e-Twenning ćwiczę tworzenie mapy mentalnej. Zapisałam się na ten krótki kurs z powodu moich pacjentów. Coraz częściej trafiają do mnie młodzi ludzie: licealiści i gimnazjaliści, którzy słabo radzą sobie z powtarzaniem większych partii materiału, przygotowywaniem do sprawdzianów, podsumowywaniem i wyciąganiem wniosków. Często też nie potrafią czytać ze zrozumieniem dłuższych tekstów oraz dokonywać analizy i interpretacji tychże tekstów. Skarżą się na słabą koncentrację, zbyt krótką uwagę, szybkie rozpraszanie się. Młodzi ludzie wolą korzystać z programów komputerowych niż rozrysowywać mapę na arkuszach."
    Więcej tutaj: http://belferka1.blogspot.com/2013/11/mapa-mentalna.html#comment-form

    OdpowiedzUsuń